افت بازار ناشی از آثار روانی است
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه،'سیدعلی حسینی' افزود: از سوی دیگر 30 شركت بزرگ بورس كه 75 درصد ارزش بازار را در اختیار دارند، با افزایش سودآوری در مقایسه با سال قبل روبه‌رو شده‌اند كه این مساله قابل توجه است و سرمایه‌گذاران حقوقی هم به این موضوع واقفند و عكس‌العمل لازم را نشان می‌دهند.

معاون سازمان بورس درباره تاثیرگذاری نرخ اوراق مشاركت بر جذب منابع مالی گفت: ما از این بابت نگرانی نداریم، ضمن اینكه امكان سرمایه‌گذاری در این اوراق در بازار سرمایه نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در مورد نرخ این اوراق نمی‌توانیم اظهارنظر كنیم زیرا این نرخ در چارچوب سیاست‌های بانك مركزی تعیین شده است.

**توجه به وزن اخبار

حسینی با اشاره به تاثیر مسائل سیاسی بر بازار سرمایه توضیح داد: تحلیل منطقی خبرها و انعكاس آن در بازار، طبیعی است، اما نباید این عكس‌العمل‌ها بیش از حد و مقطعی باشد و نباید این اخبار را به صورت لحظه‌ای در بازار دخالت داد.

معاون سازمان بورس تاكید كرد: به اخبار باید متناسب با ارزش‌ آنها، وزن داده شود، تجربه نشان داده است، آنها كه عجولانه تصمیم گرفته‌اند با زیان مواجه شده‌اند و سرمایه‌گذاران بلندمدت نیز از منافع بازار برخوردار شده‌اند.

وی در پایان گفت: پیش‌بینی آینده بورس براساس تحلیل صنایع و شركت‌های موجود در بازار صورت می‌گیرد و براساس اطلاعات موجود، شركت‌ها به لحاظ بنیادی، مشكل خاصی ندارند و وضعیت آنها رو به بهبود است، اما باید با نگاه بلندمدت به بازار نگاه كنیم.

اقتصام ** 9123 **1601





:: برچسب‌ها: هندوستان , آیفون , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: